受賞歴

これまでに 25 件の受賞(うち 14 件が国際受賞)に繋がる成果を創出してきました。

国内
国際
2024年12月6日
Visual Computing 2024 VCポスター賞 受賞 (Forest Tale技術に関する共著発表に対して)
2024年9月12日
情報処理学会 2024年度(令和6年度)山下記念研究賞 受賞(SIGHCI推薦: インタラクション2024)
2024年7月31日
2024年7月31日
2022年3月15日
IEEE VL/HCC '21 Best Short Paper Award 受賞 (Roly-polyの共著発表に対して)
2021年10月13日
ISID '21 Best Poster Award 受賞
2021年3月17日
IEEE PacificVis '18 Honorable Mention Poster Award 受賞 (TextTimelineの共著発表に対して)
2018年4月12日
SMC '15 Best Paper 受賞 (CrossSongの共著論文に対して)
2015年7月30日
2013年10月1日
2013年6月17日
2011年4月-2014年3月
ACM SIGGRAPH '09 Laval Virtual Award (Best of Emerging Technologies) 受賞
2009年8月
2009年4月

招待講演

国内
国際
Mizuho India Japan Study Centre (IIM Bangalore) 「Meijin-Samvad」Webinarシリーズ招待パネル, "Impact & Synergy of Manga, Anime, and Video Games: Japanese Soft Power’s Impact on Global Markets - Positive? Negative? Balanced?" パネリスト
2024年8月23日
日本ソフトウェア科学会 機械学習工学研究会 夏合宿2023 パネルディスカッション「LLM・基盤モデルで変わるソフトウェアエンジニアリング」
2023年6月30日
Japan ACM SIGCHI Chapter International Symposium on HCI, "The HCI researcher as toolsmith," 2023 Japan ACM SIGCHI Chapter 優秀若手研究者賞授賞記念講演, YouTube
2023年2月18日
Mozilla MIECO 定例会議, "A Toolsmith for Programmers, Musicians, and Anime Creators"
2023年2月8日
N&A Art SITE “現実”の自給自足展「情報工学“研究”の民主化」公開インタビュー収録, ブログ記事
2022年2月16日
Connichi」招待パネル, 「How Academics Contribute to Anime's Future」パネリスト
2021年9月4日
ISID 2021, "Creativity Support for People with Diverse Technical Background"
2021年3月15日
RIEC International Symposium on HCI, "Programming for X: Programming Experience Research for Convivial Computing"
2020年1月24日
サイエンスビアバー vol.5 「すべてがプログラミングになる未来」
2019年12月6日
明治大学総合数理学部 渡邊研究室 展示会併催特別シンポジウム「さよならメインストリーム ~解なきダイバーシティ時代におけるデベロッパー中心で切り開くエコシステム~」セッション「DEVELOPER EXPERIENCE」パネル登壇, スライド
2019年3月8日
2017年11月23日
日本ソフトウェア科学会 第34回大会 Future, Technology, Design (FTD) 「データドリブンな時代、プログラミング体験の未来」, スライド
2017年9月1日
Dagstuhl Seminar 17232 (Computational Interactivity), "The Future of Programming and Data Sciences"
2017年6月1日
Viewpoints Research Institute and Y Combinator Research HARC, "Programming with {Examples | People}"
2016年4月1日
情報処理学会全国大会 第78回全国大会 IPSJ-ONE 「コンピュータを変幻自在の道具にするためのプログラミング環境技術」, スライド
2016年3月1日
情報処理学会 第48回 情報科学若手の会 「ぼくらのプログラミングから、みんなのプログラミングへ」, インタラクティブ講演資料, スライド
2015年9月1日
University of Toronto DGP seminar, "Toward Live Programming in the Real World"
2014年6月1日
IPSJ 第157回 HCI研究会 「プログラマだって人である─統合開発環境におけるHCI」
2014年3月1日
University of Washington dub seminar, "Integrated Graphical Representations for Programming with Real-world Input and Output", 講演動画
2013年10月1日
IBM Research Tokyo 「実世界入出力を伴うプログラム開発の視覚表現を用いた支援手法」
2013年7月1日
東京大学R2P/ISTリーディング・リサーチャー・カフェ 「実世界指向アプリケーションのための開発環境の提案」, ポスター
2012年12月1日

講義

国内
国際
東京大学 技術とコンテンツ ゲスト講義「道具鍛冶とクリエータ」
2024年6月19日
東京大学 情報科学研究補助技法 ゲスト講義「Research community」「DevOps for research」
2024年6月19日, 2024年6月26日
拓殖大学 情報工学特講A ゲスト講義「変幻自在の道具をつくる研究」
2023年12月14日
はこだて未来大学 データ可視化 ゲスト講義「もっと見える『道具』のために─道具鍛冶研究者から見たデータ可視化」
2023年11月30日
芝浦工業大学 高度情報演習2C ゲスト講義「プログラミング体験(PX)概論」
2024年1月17日, 2023年1月18日, 2022年1月19日, 2021年1月20日, 2020年1月22日
慶應義塾大学 デザイン戦略(オープンデザイン) ゲストクリティーク
2020年1月20日
慶応義塾大学 情報工学特別講義 ゲスト講義「プログラミングのためのユーザインタフェースと創作支援の未来」
2018年5月25日
明治大学 コンテンツ・エンタテインメント概論(CE概論)ゲスト講義「* as a Code -- コンテンツをプログラミングする方法」
2015年12月9日

発表文献

以下の発表文献リストはBibTeX ファイルから自動生成されています。

国際会議・ジャーナル

A Practical Style Transfer Pipeline for 3D Animation: Insights from Production R&D

2024SA '24ACM SIGGRAPH Asia '24 Technical Communications Best Paper Award
Hideki Todo, Yuki Koyama, Kunihiro Sakai, Akihiro Komiya, Jun Kato
SIGGRAPH Asia 2024 Technical Communications

Griffith: A Storyboarding Tool Designed with Japanese Animation Professionals

2024CHI '24Griffith
Jun Kato, Kenta Hara, Nao Hirasawa
Proceedings of the CHI Conference on Human Factors in Computing Systems

DanceUnisoner: A Parametric, Visual, and Interactive Simulation Interface for Choreographic Composition of Group Dance

2024
Shuhei Tsuchida, Satoru Fukayama, Jun Kato, Hiromu Yakura, Masataka Goto
IEICE Transactions on Information and Systems E107.D(3), pp.386-399

On the Relationship between HCI Researchers and Creators---Or How I Became a Toolsmith

2023Invited article創造性支援環境
Jun Kato
XRDS 29(4), pp.26-31

Lights, Animation, Interaction! – Synchronizing Music with Computer-controlled Visuals in Live Performances

2023SAS 34TextAlive
Jun Kato
Society for Animation Studies 34th Annual Conference: The Animated Environment

Lyric App Framework: A Web-based Framework for Developing Interactive Lyric-driven Musical Applications

2023CHI '23ACM CHI '23 Honorable Mention AwardLyric App Framework
Jun Kato, Masataka Goto
Proceedings of the 2023 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems

Special Interest Group on Creativity and Cultures in Computing

2023CHI EA '23創造性支援環境
Jun Kato, Jonas Frich, Zhicong Lu, Jennifer Jacobs, Kumiyo Nakakoji, Celine Latulipe
Extended Abstracts of the 2023 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems

Past, Present, and Future of “Toolsmiths” in Japanese Animation

2022SAS '22Griffith
Jun Kato
Society for Animation Studies 2022 Conference: Animation Unlocked

Griffith: Prototype of A Web-based Tool for Authoring Japanese Anime Storyboards

2022ISID '22ISID '22 Best Poster AwardGriffith
Jun Kato, Kazuya Murata, Kenta Hara, Satoko Okuno, Tetsushi Suzuki, Nao Hirasawa

ODEN: Live Programming for Neural Network Architecture Editing

2022IUI '22
Chunqi Zhao, I-Chao Shen, Tsukasa Fukusato, Jun Kato, Takeo Igarashi
27th International Conference on Intelligent User Interfaces, pp.392-404

Guided Optimization for Image Processing Pipelines

2021VL/HCC '21IEEE VL/HCC '21 Best Short Paper Award
Yuka Ikarashi, Jonathan Ragan-Kelley, Tsukasa Fukusato, Jun Kato, Takeo Igarashi
Proceedings of the 2021 IEEE Symposium on Visual Languages and Human-Centric Computing

Past, Present, and Future of Storyboarding in Japanese Animation

2021SAS '21Griffith
Jun Kato, Ryotaro Mihara, Nao Hirasawa
Society for Animation Studies 2021 Conference: Animated Energies

Research on Anime Storyboards for Individual and Collaborative Creativity

2021ISID '21ISID '21 Best Poster AwardGriffith
Jun Kato, Ryotaro Mihara Mihara, Kazuya Murata, Kenta Hara, Nao Hirasawa

Lyric Video Analysis Using Text Detection and Tracking

2020DAS '20
Shota Sakaguchi, Jun Kato, Masataka Goto, Seiichi Uchida (Eds. Xiang Bai, Dimosthenis Karatzas, Daniel Lopresti)
Document Analysis Systems, pp.426-440

Rethinking Programming "Environment": Technical and Social Environment Design toward Convivial Computing

Jun Kato, Keisuke Shimakage
Companion Proceedings of the 4th International Conference on the Art, Science, and Engineering of Programming, pp.95-103

Live Programming Environment for Deep Learning with Instant and Editable Neural Network Visualization

2020PLATEAU '19
Chunqi Zhao, Tsukasa Fukusato, Jun Kato, Takeo Igarashi (Eds. Sarah Chasins, Elena L. Glassman, Joshua Sunshine)
10th Workshop on Evaluation and Usability of Programming Languages and Tools (PLATEAU 2019), pp.7:1-7:5

Songle Sync: A Large-Scale Web-based Platform for Controlling Various Devices in Synchronization with Music

2018MM '18Songle Sync
Jun Kato, Masa Ogata, Takahiro Inoue, Masataka Goto
Proceedings of the 26th ACM International Conference on Multimedia, pp.1697-1705

DeployGround: A Framework for Streamlined Programming from API playgrounds to Application Deployment

2018VL/HCC '18DeployGround
Jun Kato, Masataka Goto
Proceedings of the 2018 IEEE Symposium on Visual Languages and Human-Centric Computing, pp.259-263

Placing Music in Space: A Study on Music Appreciation with Spatial Mapping

2018DIS '18 Companion
Shoki Miyagawa, Yuki Koyama, Jun Kato, Masataka Goto, Shigeo Morishima
Proceedings of the 2018 ACM Conference Companion Publication on Designing Interactive Systems, pp.39-43

Reactile: Programming Swarm User Interfaces Through Direct Physical Manipulation

2018CHI '18Reactile
Ryo Suzuki, Jun Kato, Mark D. Gross, Tom Yeh
Proceedings of the 2018 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, pp.199:1-199:13

User Interfaces for Live Programming

F3.Js: A Parametric Design Tool for Physical Computing Devices for Both Interaction Designers and End-users

2017DIS '17f3.js
Jun Kato, Masataka Goto
Proceedings of the 2017 Conference on Designing Interactive Systems, pp.1099-1110

The Future of Programming and Data Sciences

2017
Jun Kato (Eds. Xiaojun Bi, Otmar Hilliges, Takeo Igarashi, Antti Oulasvirta)
Computational Interactivity (Dagstuhl Seminar 17232), pp.56-56

A Singing Instrument for Real-Time Vocal-Part Arrangement of Music and Audio Signals

2017SMC '17
Yuta Ojima, Tomoyasu Nakano, Satoru Fukayama, Jun Kato, Masataka Goto, Katsutoshi Itoyama, Kazuyoshi Yoshii
Proceedings of the 14th Sound and Music Computing Conference, pp.559-563

User-Generated Variables: Streamlined Interaction Design for Feature Requests and Implementations

Jun Kato, Masataka Goto
Companion to the First International Conference on the Art, Science and Engineering of Programming, pp.28:1-28:7

The CrossSong Puzzle: Developing a Logic Puzzle for Musical Thinking

Jordan B.L. Smith, Jun Kato, Satoru Fukayama, Graham Percival, Masataka Goto
Journal of New Music Research, pp.1-16

A Robotic Framework for Video Recording and Authoring

2017HRI '17 Companionf3.js
Jun Kato, Masataka Goto
Proceedings of the Companion of the 2017 ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction, pp.41-41

Live Tuning: Expanding Live Programming Benefits to Non-Programmers

2016LIVE '16Live Tuning
Jun Kato, Masataka Goto
Proceedings of the Second Workshop on Live Programming Systems

Programming with Examples to Develop Data-Intensive User Interfaces

2016Special Issue on 21st User InterfacesProgramming with Examples
Jun Kato, Takeo Igarashi, Masataka Goto
IEEE Computer 49(7), pp.34-42

PlaylistPlayer: An Interface Using Multiple Criteria to Change the Playback Order of a Music Playlist

2016IUI '16
Tomoyasu Nakano, Jun Kato, Masahiro Hamasaki, Masataka Goto
Proceedings of the 21st International Conference on Intelligent User Interfaces, pp.186-190

Form Follows Function(): An IDE to Create Laser-cut Interfaces and Microcontroller Programs from Single Code Base

2015UIST '15 Adjunctf3.js
Jun Kato, Masataka Goto
Adjunct Proceedings of the 28th Annual ACM Symposium on User Interface Software and Technology, pp.43-44

CrossSong Puzzle: Generating and Unscrambling Music Mash-ups with Real-time Interactivity

2015SMC '15SMC '15 Best Paper AwardCrossSong
Jordan Smith, Graham Parcival, Jun Kato, Masataka Goto, Satoru Fukayama
Proceedings of the 12nd Sound and Music Computing Conference, pp.61-67

TextAlive Online: Live Programming of Kinetic Typography Videos with Online Music

2015ICLC '15TextAlive
Jun Kato, Tomoyasu Nakano, Masataka Goto
Proceedings of the First International Conference on Live Coding, pp.199-205

TextAlive: Integrated Design Environment for Kinetic Typography

2015CHI '15ACM CHI '15 Honorable Mention AwardTextAlive
Jun Kato, Tomoyasu Nakano, Masataka Goto
Proceedings of the 33rd Annual ACM Conference on Human Factors in Computing Systems, pp.3403-3412

Sharedo: To-do List Interface for Human-agent Task Sharing

2014HAI '14HAI '14 Best Paper NomineeSharedo
Jun Kato, Daisuke Sakamoto, Takeo Igarashi, Masataka Goto
Proceedings of the Second International Conference on Human-Agent Interaction, pp.345-351

VisionSketch: Integrated Support for Example-centric Programming of Image Processing Applications

2014GI '14VisionSketch
Jun Kato, Takeo Igarashi
Proceedings of the 2014 Graphics Interface Conference, pp.115-122

CapStudio: An Interactive Screencast for Visual Application Development

2014CHI EA '14CapStudio
Koumei Fukahori, Daisuke Sakamoto, Jun Kato, Takeo Igarashi
Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems, pp.1453-1458

Integrated Visual Representations for Programming with Real-world Input and Output

2013UIST '15 Adjunct (Doctoral Symposium)
Jun Kato
Adjunct Proceedings of the 26th Annual ACM symposium on User Interface Software and Technology, pp.57-60

OpenPool: Community-based Prototyping of Digitally-augmented Billiard Table

2013IEEE GCCE '13OpenPool
Jun Kato, Takashi Nakashima, Hideki Takeoka, Kazunori Ogasawara, Kazuma Murao, Toshinari Shimokawa, Masaaki Sugimoto
Proceedings of the 2nd IEEE Global Conference on Consumer Electronics, pp.175-176

Visionsketch: Gesture-based Language for End-user Computer Vision Programming

2013Student Research Competition at PLDI '13ACM PLDI '13 Student Research Competition FinalistVisionSketch
Jun Kato
The 34th ACM SIGPLAN Conference on Programming Language Design and Implementation

It's Alive! Continuous Feedback in UI Programming

Sebastian Burckhardt, Manuel Fahndrich, Peli de Halleux, Sean McDirmid, Michal Moskal, Nikolai Tillmann, Jun Kato
Proceedings of the 34th ACM SIGPLAN Conference on Programming Language Design and Implementation, pp.95-104

Picode: Inline Photos Representing Posture Data in Source Code

2013CHI '13ACM CHI '13 Honorable Mention AwardPicode
Jun Kato, Daisuke Sakamoto, Takeo Igarashi
Proceedings of the SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems, pp.3097-3100

DejaVu: Integrated Support for Developing Interactive Camera-Based Programs

2012UIST '12DejaVu
Jun Kato, Sean McDirmid, Xiang Cao
Proceedings of the 25th Annual ACM symposium on User Interface Software and Technology, pp.189-196

Phybots: A Toolkit for Making Robotic Things

2012DIS '12Phybots
Jun Kato, Daisuke Sakamoto, Takeo Igarashi
Proceedings of the 9th Conference on Designing Interactive Systems, pp.248-257

Surfboard: Keyboard with Microphone as a Low-cost Interactive Surface

2010UIST '10 AdjunctSurfboard
Jun Kato, Daisuke Sakamoto, Takeo Igarashi
Adjunct Proceedings of the 23rd Annual ACM Symposium on User Interface Software and Technology, pp.387-388

A Toolkit for Easy Development of Mobile Robot Applications with Visual Markers and a Ceiling Camera

2009UIST '09 DemoPhybots
Daisuke Sakamoto, Jun Kato, Masahiko Inami, Takeo Igarashi
The 22nd Annual ACM Symposium on User Interface Software and Technology

CRISTAL, Control of Remotely Interfaced Systems using Touch-based Actions in Living Spaces

2009SIGGRAPH '09 E-TechLaval Virtual Award (SIGGRAPH '09 Best of E-Tech)CRISTAL
Thomas Seifried, Christian Rendl, Florian Perteneder, Jakob Leitner, Michael Haller, Daisuke Sakamoto, Jun Kato, Masahiko Inami, Stacey D. Scott
ACM SIGGRAPH 2009 Emerging Technologies

Multi-touch Interface for Controlling Multiple Mobile Robots

2009CHI EA '09ACM CHI '09 Student Research Competition 1st Place複数台の移動型ロボットを操作するためのマルチタッチインタフェース
Jun Kato, Daisuke Sakamoto, Masahiko Inami, Takeo Igarashi
Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems, pp.3443-3448

国内会議・ジャーナル・商業誌

コンピュータをどう考え、どう作るか Human-Computer Interaction研究の視点

2024
加藤 淳
日本メディア学会 2024年秋季大会 (JAMS Fall 2024 Conference)

3DCGアニメーション向けの実用的なスタイル転写: 映像制作のためのR&D実践

2024VC '24VCポスター賞
藤堂 英樹, 小山 裕己, 酒井 邦博, 小宮 彬広, 加藤 淳

Lyric App Framework: インタラクティブな歌詞駆動型視覚表現の開発用フレームワーク

2024インタラクション '24インタラクション '24 最優秀論文賞インタラクション '24 インタラクティブ発表賞(一般投票)Lyric App Framework
加藤 淳, 後藤 真孝
インタラクション2024論文集, pp.1-10

TextAlive App API:「リリックアプリ」の提案とプログラミング・コンテストでの実証実験

2023SIGMUS 138SIGMUS 138 ベストプレゼンテーション賞 (Best Research部門)Lyric App Framework
加藤 淳, 後藤 真孝
音楽情報科学 研究報告, pp.1-21

動画をつくるためのインタフェースデザイン

2023特集: つくる、みる、きくエンタテインメント
加藤 淳
ヒューマンインタフェース学会誌 25(2), pp.12-15

CHI勉強会2022 開催報告 & 2023のご案内

2023
加藤 淳
情報処理 64(5), pp.252-256

SIGGRAPH Asia 2021「Real-Time Live!」レポート

2022
加藤 淳
情報処理 63(5), pp.264-265

道具鍛冶職人の楽しみ

2022
加藤 淳
コンピュータ ソフトウェア 39(1), pp.84-85

プログラミングとコンテンツの未来のための研究

2021
加藤 淳
情報処理 62(10), pp.547-547

立花先生と情報技術

2021「調べて書く」ために
加藤 淳
ユリイカ2021年9月号 特集=立花隆 ―1940-2021―, pp.152-159

インタフェース・デザインの勘所

加藤 淳
日本音響学会誌 77(4), pp.231-238

2. 貴方の考える未来社会像: 2.6. カンナたちの研究

2019『AIの遺電子』に学ぶ未来構想術科学技術と社会
加藤 淳
情報処理 61(1), pp.36-40

3. 講評会: 山田胡瓜先生を囲んで

2019『AIの遺電子』に学ぶ未来構想術科学技術と社会
山田 胡瓜, 福地 健太郎, 大澤 博隆, 宮本 道人, 江渡 浩一郎, 倉本 到, 渡邊 淳司, 前田 太郎, 中村 裕美, 寺島 裕貴, 加藤 淳, 米澤 朋子, 塩見 昌裕, 新山 龍馬, 宮本 隆史, 水野 雄太, 櫻井 翔
情報処理 61(1), pp.71-77

非アカデミア駆動型研究の 2 類型

2019JOSS 2019科学技術と社会
加藤 淳
Japan Open Science Summit

ヒューマンインタフェース研究における再現性向上に向けた取り組み

2018特集: 研究再現性問題科学技術と社会
加藤 淳
ヒューマンインタフェース学会誌 20(1), pp.23-28

Songle Sync: 音楽に連動させて多様なデバイスを大規模に制御できるプラットフォーム

2018SIGMUS 118Songle Sync
尾形 正泰, 井上 隆広, 加藤 淳, 後藤 真孝
音楽情報科学 研究報告, pp.1-12

0. 編集にあたって

2017プログラミング・エクスペリエンスの新潮流 -言語設計から産業応用まで-
加藤 淳, 増原 英彦
情報処理 58(11), pp.1006-1009

1. ライブプログラミングによる滑らかなプログラミング体験

2017プログラミング・エクスペリエンスの新潮流 -言語設計から産業応用まで-
Sean McDirmid, 加藤 淳
情報処理 58(11), pp.1010-1011

TextTimeline: 文字表示を保持した発話テキストの音響特徴可視化

2017SIGMUS 116
中野 倫靖, 加藤 淳, 後藤 真孝
音楽情報科学 研究報告, pp.1-7

既存歌唱曲アレンジのための歌声キーボード

2017SIGMUS 116
尾島 優太, 中野 倫靖, 深山 覚, 加藤 淳, 後藤 真孝, 糸山 克寿, 吉井 和佳
音楽情報科学 研究報告, pp.1-7

CHI勉強会2017:ネットワーク連携した勉強会とその支援システム

2017SIGHCI 174
松村 耕平, 尾形 正泰, 小野 哲雄, 加藤 淳, 阪口 紗季, 坂本 大介, 杉本 雅則, 角 康之, 中村 裕美, 西田 健志, 樋口 啓太, 安尾 萌, 渡邉 拓貴
ヒューマンコンピュータインタラクション 研究報告, pp.1-8

既存歌唱曲のリアルタイム歌声アレンジシステム

2017
尾島 優太, 中野 倫靖, 深山 覚, 加藤 淳, 後藤 真孝, 糸山 克寿, 吉井 和佳
第79回全国大会講演論文集, pp.127-128

DJCoder: DJシステムと密に連携したプログラミング環境

2016SIGMUS 112
原 健太, 加藤 淳, 後藤 真孝
音楽情報科学 研究報告, pp.1-7

IoTアプリケーションのソフトウェア・ハードウェアを単一コードベースで開発できる統合開発環境f3.js

2016インタラクション '16f3.js
加藤 淳, 後藤 真孝
インタラクション2016論文集, pp.132-139

CHI 2015 参加報告

2015
加藤 淳
情報処理 56(7), pp.698-699

実世界Live Programmingの実現に向けて

加藤 淳
夏のプログラミング・シンポジウム2014「ビューティフル・インターフェイス」報告集, pp.51-58

TextAlive: インタラクティブでプログラマブルなKinetic Typography制作環境

2014WISS '14WISS '14 最優秀論文賞TextAlive
加藤 淳, 中野 倫靖, 後藤 真孝
第22回インタラクティブシステムとソフトウェアに関するワークショップ, pp.39-44

TextAlive:音楽に同期した歌詞アニメーションのKinetic Typography制作環境

2014SIGMUS 104SIGMUS 104 ベストプレゼンテーション賞TextAlive
加藤 淳, 中野 倫靖, 後藤 真孝
音楽情報科学 研究報告, pp.1-7

Roboko: ソースコードに写真を貼り込める統合開発環境

2012WISS '12Picode
加藤 淳, 坂本 大介, 五十嵐 健夫
第20回インタラクティブシステムとソフトウェアに関するワークショップ, pp.115-120

Sharedo: To-doリストによる人-ロボット間のタスク共有

2011WISS '11Sharedo
加藤 淳, 坂本 大介, 五十嵐 健夫
第19回インタラクティブシステムとソフトウェアに関するワークショップ, pp.102-107

matereal: インタラクティブなロボットアプリケーションのプロトタイピング用ツールキット

2010WISS '10Phybots
加藤 淳, 坂本 大介, 五十嵐 健夫
第18回インタラクティブシステムとソフトウェアに関するワークショップ, pp.83-88

Pressing: 打鍵の強さで出力が変わるビジュアルインタプリタ

2010インタラクション2010デモPressing
加藤 淳, 五十嵐 健夫
インタラクション2010, pp.191-192

matereal:小型移動ロボットを用いたアプリケーション制作用ツールキットの開発

2010Phybots
加藤 淳, 坂本 大介, 五十嵐 健夫
第51回プログラミング・シンポジウム予稿集, pp.29-36

Andy: 俯瞰カメラとマーカを用いた移動ロボットアプリケーション開発用ツールキット

2011Phybots
加藤 淳, 坂本 大介, 稲見 昌彦, 五十嵐 健夫
情報処理学会論文誌 52(4), pp.1425-1437

学位論文

Integrated Graphical Representations for Development of Programs with Real-world Input and Output

2014
Jun Kato